HOCZ Příručka: Reálie našeho světa

Zde najdete základní přehled o plynutí času v našem světě a rovněž informace o nejzákladnějších dějinných událostech, které (ve světě HOCZ) následovaly po ději známém z knih.

HOCZ Příručka:
1. Úvod
2. Tvorba postavy a hraní její role
3. Reálie našeho světa
4. Kulturní úvod
5. Chat a hraní na něm
6. Vypravěč a vy
7. Doporučení na závěr
Plynutí času ve hře

K vystudování Bradavic byste potřebovali sedm let každodenní docházky. To po hráčích samozřejmě nikdo nechce, proto je plynutí času trochu pokřivené, abyste si mohli užít z každého školního roku dostatek hraní i studia. Časomíra je na první pohled trochu složitější, ale velmi rychle si na ni zvyknete.
V RPG běží čas dvakrát rychleji, než v reálném světě. Za jeden reálný rok tedy uplynou dva roky herní. Jeden RPG školní rok trvá zhruba pět měsíců a je "zarovnaný" na pololetí reálné školy. Pro lepší představu se podívejte na tuto tabulku. Je jen orientační, kliknutím na hodiny v levém horním rohu můžete zobrazit podrobnější kalendář, který vám napoví přesněji, jak se bude datum posouvat.

Lichý rok
Reálný čas záříříjenlistopadprosinecledenúnor
Herní čas IX.X.XI.XII.I.II.III.IV.V.VI.VII.VIII.
Sudý rok
Reálný čas únorbřezendubenkvětenčervenčervenecsrpen
Herní čas IX.X.XI.XII.I.II.III.IV.V.VI.VII.VIII.

Během dne se čas nesmršťuje, herní den má 24 hodin, přesně jako ten reálný. Pozdě v noci, když už většina hráčů spí, se datum posouvá tak, aby drželo krok se zrychleným průběhem roku. Jak se s takovým posunem mají vyrovnat vaše postavy? Při čtení knížky také čas skáče, jak vypravěč potřebuje. Pár dní se nic zajímavého neděje, tak je shrneme do dvou vět a pokračujeme, až když je příběh zajímavý. To neznamená, že vaše postava někam zmizela, cestovala v čase nebo teď musí rychle vysvětlovat, co dělala poslední týden - prostě se v té době nic zajímavého nedělo a není třeba to rozvádět.

Ve výuce je situace ještě volnější. Profesoři přidávají hodiny průměrně dvakrát za měsíc, na vypracování domácích úloh máte přibližně 14 dní, za školní rok se tedy stihne průměrně 6-9 hodin, podle předmětu. To ovšem neplatí pro vaše postavy. Ty každý den poctivě docházejí na hodiny, plní úkoly a cvičí - a to i v případě, že z nějakého důvodu vy jako hráč zrovna nic neděláte. První týden po zařazovací slavnosti je volný, ale ihned poté všichni studenti začínají chodit na hodiny a je potřeba to tak hrát. Pokud z nějakých důvodů neprobíhá systémová výuka, jak má (ať už se zpozdí nějaký profesor nebo nastanou technické komplikace) tak i přesto hrajeme, že naše postavy chodí na hodiny a píší úkoly.

Shrnuto a podtrženo - ať s časem v reálném světě děláme jakákoli kouzla, naše postavy dělají, jako že se nic neděje a dál lopotí své studentské životy.

Časová osa našeho příběhu

Aby se nepletly naše příběhy a dobrodružství s těmi z knih o Harry Potterovi, je celý svět HOCZ posunutý desítky let do budoucnosti. Nebojte se, žádné sci-fi se nekoná. Kouzelnická společnost je do velké míry konzervativní a až na pár kosmetický detailů je mnoho věcí tak, jak si je pamatujete. Pár důležitých věcí je ale potřeba zdůraznit.

Důležitá informace úvodem: v letech 2047–2066 byly Bradavice uzavřeny. Poslední studenti odcházejí do jiných škol (Nový Kruval, Krásnohůlky, Grindelwaldova akademie, Oxfordská akademie) nebo se věnují domácí přípravě. Noví studenti v těchto letech neexistují, studium lze získat na některé z výše jmenovaných škol nebo domácím studiem. Rodiče některých starších studentů mohli stihnout v Bradavicích prvních pár ročníků, rodiče většiny studentů však v Bradavicích studovat nemohli. Mladší rodiče už teoreticky mohli opět studovat zde, nicméně z té doby už jsou vedeny záznamy o studentech, takže taková možnost připadá v úvahu pouze, pokud se domluvíte s některým ze "starších" hráčů, aby vám hráli maminku s tatínkem.

Není nutné následující časovou osu znát nazpaměť, ale je vhodné si jí pročíst, abyste měli alespoň hrubé tušení o tom, co se za posledních 80 let v kouzelnickém světě stalo. Vaše postavy nežily ve skořápce. Vašim postavám je 11 let, tedy prošly jistou minimální studijní přípravou na úrovní prvního stupně základní školy. Vy, jakožto noví hráči, vstupujete do tohoto světa poprvé. Vaše postava v tomto světě prožila jedenáct let. Seznamte se se světem, jehož branami jste právě prošli.

1998Bitva o Bradavice. V bitvě na Bradavické škole čar a kouzel je Harrym Potterem poražen Lord Voldemort a končí jeho vláda teroru. Ne však třetí černokněžnické války.

Kingsley Pastorek britským ministrem kouzel. Bystrozor Kingsley nastupuje jako ministr kouzel potom co byl vůdcem odporu proti vládě teroru a loutkovému ministru. Heslem nového ministra je uklidnit, stabilizovat a zbavit korupce.

Minerva McGonagallová ředitelkou Bradavic. Poničené Bradavice jsou narychlo opravované. Instituce Bradavické školy ale po válkách ztrácí důvěru kouzelníků.
1999Bitva o Kruval. V průběhu roku se větší počet nepolapených smrtijedů přesouvá z ostrovů na kontinent, kde doufají v konsolidaci sil. Říkají si Nesmiřitelní. Na sklonku roku se jim podaří vniknout do Kruvalské školy a studenty berou jako rukojmí. Škola je obléhána několik týdnů. V bitvě je většina školy zničena. V důsledku zničení školy vzniká o několik let později Nový Kruval.
2000Třetí černokněžnické války končí. Mezinárodní sbor bystrozorů vítězí u Kruvalu a osvobozují rukojmí. Vítězství je považováno za konec třetí černokněžnické války.
2013Rozpočtová krize. Státní finance se hroutí kvůli velkým výdajům na stabilizaci kouzelnické Británie. První kolo rozpočtových škrtů, které ovlivňují i běh Bradavické školy. Okruh lidí okolo Harryho Pottera protestuje proti tomuto kroku. WWW sponzorují Bradavice.
2040Kingsley odstupuje z postu ministra kouzel. Jeho nástupcem je Maurice "Škrtal" Hampelton, který přistupuje k politice neúprosného šetření. Po více než dvaceti letech od státního krachu přichází ekonomický vzestup.
2047Brány Bradavic se zavírají. Poslední studenti odcházejí do jiných škol (Nový Kruval, Krásnohůlky, Grindelwaldova akademie, Oxfordská akademie), nebo se věnují domácí přípravě. Vzestup Oxfordské akademie, jako hlavní instituce pro vzdělávání mladých kouzelníků na Britských Ostrovech.
2053Umírá Harry Potter. Zemřel na následky zranění při útoku na smrtijedskou buňku v Edinburgu.
2065Ministrem kouzel se stává Derek Hastur. Předchozí rozpočtová opatření umožní využít získaný kapitál k velkému projektu obnovy Bradavické školy.

Umírá Hermiona Grangerová-Weasleyová.
2066Rekonstrukce Bradavic. Od února 2066 jsou rekonstruovány prostory Bradavického hradu a zároveň připravováno jeho znovuotevření. Salazar Draken pracuje na projektu znovuobnovení ochranných kouzel.

Znovuotevření Bradavic. Ředitelem jmenován Salazar Draken, zástupcem ředitele William C. Cairo. První ročník studentů od uzavření školy v roce 2047.
2068-69Čtvrtá černokněžnická válka, zvaná také Šachová. Černokněžník Lizmael I. Noir, přezdívaný Stříbrný Had, usiluje o nadvládu nad Britskou kouzelnickou společností a podniká opakované útoky s cílem shromáždit mocné artefakty a vědomosti. V závěrečné bitvě o Bradavický hrad je Noir zabit.
2078Umírá Ronald Weasley. Poslední z tzv. Velké trojky.
2102Útok na Bradavice. Student prvního ročníku havraspárské koleje Barnaby Ferrell umožnil vstup do školy skupině zlých kouzelníků z Obrtlé ulice, která zaútočila na studenty a profesory. Protiva nevědomky zachránil školu, když Barnabym rozmístěné magické výbušniny přemístil pod vrbu mlátivou. Při výbuchu zahynula stoletá vrba a vybuchla část Velké věže. Při výbuchu byl zraněn jeden z profesorů.
« 2. Tvorba postavy
4. Kulturní úvod »